دامنه ویژه به طور کلی نوعی دامنه است که سطح بالای عمومی داشته و در چند سال اخیر بسیار پرکاربرد می باشد. حال اگر شما هم تمایل دارید در خصوص ویژگی ‌های این نوع دامنه اطلاعات بیشتری به دست آورده و اهمیت استفاده از آن را بدانید بهتر است در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با دامنه ویژه یا Premium Domain

به طور حتم شما هم اگر تاکنون به دنبال جستجوی دامنه بودید با کلمه دامنه های ویژه یا Premium Domain برخورد داشته اید. به طور کلی باید بدانید دامنه ویژه یک زیر شاخه از دامنه های بین المللی بوده به طوری که پسوندهای خاص و متفاوت دارد. با این حال می توان گفت تمامی دامنه هایی که مربوط به یک موقعیت جغرافیایی نشده و از دامنه های شاخصی مانند نت، کام و یا غیره نباشد دامنه ویژه نامگذاری خواهد شد. این نوع دامنه به گونه ای است که قبلا توسط شخص دیگری ثبت شده است و قیمت آن نیز معمولا بسیار بیشتر از دامنه های عادی خواهد بود. با این وجود اگر بخواهیم دامنه ویژه را تشخیص دهیم می ‌توان گفت بارزترین نمونه تفاوت آن در همان قیمتش بوده زیرا قیمت دامنه ها به شدت به نوع پسوند آن بسته بوده و دامنه های ویژه به طرز باورنکردنی گران می باشند.

دامنه ویژه یا Premium Domain چیست؟ 

دلیل ارزشمندی دامنه های ویژه یا Premium Domain

توجه داشته باشید حال که با مفهوم دامنه پرمیوم آشنا شدید لازم است بدانید هنگامی یک دامنه ارزش پیدا کرده که خاص تر باشد؛ حال می‌ توان گفت خاص بودن و ارزشمند بودن دامنه به عوامل زیادی چون کلمات کلیدی، طول دامنه و قابلیت برند شدن بستگی دارد که طبیعتا این حالت ها برای دامنه پریمیوم باید بهتر از دامنه معمولی باشد. مالک دامنه برای اینکه برای دامنه خود قیمتی تعیین کند از یک مرکز فروش استفاده می کند که در اینجا مشتریان بالقوه خواهند توانست به این مراکز فروش مراجعه کرده و به دنبال دامنه های ویژه بگردند.

دامنه ویژه یا Premium Domain چیست؟ 

اهمیت استفاده از دامنه Premium Domain

علی رغم آن چه بیان شد، حال سوالی که ممکن است برای افراد پیش بیاید در خصوص اهمیت استفاده از این دامنه ها است و ممکن است شما هم به عنوان خریدار دامنه از خود بپرسید که چه لزومی دارد که از نوع ویژه این دامنه ها استفاده شود؟ در پاسخ به این سوالات باید گفت به طور کلی ۴ دلیل کاملا واضح برای خرید این دامنه ها وجود دارد به طوری که مهمترین عامل، نام دامنه است زیرا اگر خوش شانس باشید، نام دامنه ای که قبلا برای کسب و کار خود انتخاب کرده اید ثبت نخواهد شد اما متاسفانه در بیشتر حالت ها نام دامنه از قبل به ثبت رسیده که این امر استفاده از دامن های معمولی را دشوار می کند. اما دامنه های ویژه عموما بهترین نام ها را داشته و غیر تکراری هستند. از طرفی نکته دوم برای اهمیت خرید دامنه های ویژه، افزایش اعتبار است زیرا با داشتن این دامنه شما می توانید یک دامنه با بهترین کلمات کلیدی را داشته که این امر نقش مهمی در اعتبار بخشیدن به سایت شما خواهد داشت. علاوه بر این توجه داشته باشید اگرچه گوگل ابزار بسیار محبوب و پرطرفداری است اما همچنان کاربرانی هستند که مستقیما نام وب سایت مورد نظر خود را در مرورگر وارد کرده و از گوگل استفاده نمی کنند، حال شما در اینجا اگر از دامنه خاص استفاده کنید می توانید تعداد زیادی از این کاربران را به سمت خود جلب نمایید. نکته دیگر این بوده که اگرچه در ابتدا شما برای راه اندازی دامنه های ویژه نیاز دارید تا هزینه بالایی بپردازید اما گزینه کاملا مناسب را انتخاب کرده اید زیرا در آینده نزدیک نتیجه این کارتان را مشاهده خواهید نمود.

دامنه ویژه یا Premium Domain چیست؟ 

چه زمانی باید از دامنه های ویژه استفاده شود؟

اگرچه استفاده از دامنه های ویژه می تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد اما از آنجایی که افراد برای تهیه این دامنه باید هزینه نسبتا بالایی بپردازد طبیعتا بهتر است ابتدا این سوال را برای خود مطرح کنید که آیا شما هم نیاز دارید از این دامنه استفاده کنید یا خیر؟ مثلا اگر می خواهید یک امپراطوری درآمد زایی ایجاد کنید طبیعتا باید به دنبال خرید دامنه های گران قیمت ویژه باشید اما در این غیر این صورت نیاز به استفاده از دامنه ویژه نخواهید داشت. همچنین اگر جذب ترافیک و بازدید زیاد برای شما یک امر مهم است پس بهترین کار استفاده از این دامنه ها می باشد. علیرغم تمام این موارد متناسب بودن بودجه را نمی‌ توان نادیده گرفت و اگرچه خرید این دامنه ها اهمیت بالایی دارد اما لازم است بودجه متناسب را نیز در نظر بگیرید زیرا انجام چنین کاری ارزش ورشکستگی خود یا کسب و کارتان را نخواهد داشت.

دامنه ویژه یا Premium Domain چیست؟ 

نحوه خرید دامنه ویژه

حال اگر شما هم قصد خرید دامنه ویژه را دارید باید بدانید که یکی از بهترین سایت های ارائه دهنده این دامنه ها سایت اینتن کلود می باشد. پس از اینکه وارد این سایت معتبر شدید، می توانید دامنه مورد نظر خود را جستجو کرده و آن را به سبد خرید خود به راحتی اضافه کنید و پس از آن به راحتی می توانید این دامنه را خریداری کرده و از آن استفاده نمایید.