با توجه به پیشرفت فناوری و استفاده کاربران از اینترنت در سطح کشور، بهره گیری از وب سایت در زمینه های مختلف افزایش یافته است. برای داشتن یک وب سایت حرفه ای شما نیاز به طراح حرفه ای وب سایت دارید تا با دانش و خلاقیت خود، سایتی متناسب با خواسته شما را طراحی کند. داشتن وب سایت در هر کسب و کاری مانند یک بیلبورد تبلیغاتی می باشد که به معرفی کسب و کار شما در سطح اینترنت به صورت شبانه روزی کمک خواهد کرد. بنابراین باید از شرکت های متخصص که طراح حرفه ای وب سایت دارند، برای ساخت و راه اندازی وب سایت خود بهره بگیرید. در این مقاله قصد داریم شما را با مهارت ها و ویژگی های طراح حرفه ای وب سایت و تاثیر آن بر سایت آشنا کنیم.

آشنایی با وب سایت حرفه ای

برای طراحی سایت حرفه ای باید از طراح حرفه ای وب سایت بهره ببرید تا در زمینه مورد نظر خود در سطح اینترنت موفق شوید. با توجه به گسترش اینترنت و فراگیر شدن تجارت الکترونیک، داشتن یک سایت حرفه ای در کسب و کار بسیار حائز اهمیت می باشد. در دنیای رقابتی تنها وب سایتی به موفقیت دست پیدا می کند که از طراحی حرفه ای در سایت خود استفاده کرده باشد. طراحان حرفه ای وب سایت زمینه را برای طراحی حرفه ای فراهم می کنند تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید. یک وب سایت زمانی حرفه ای خواهد بود که اصول طراحی را رعایت کند و دارای ویژگی های مناسبی باشد.

 

طراحی سایت-مهارت ها و ویژگی های طراح حرفه ای وب سایت

 

چه ویژگی هایی وب سایت را حرفه ای به نظر می رساند؟

همانطور که گفته شد، داشتن یک وب سایت حرفه ای در هر زمینه ای بسیار اهمیت دارد و صاحبان کسب و کار برای رسیدن به موفقیت نباید از جادوی سایت حرفه ای غافل شوند. در ادامه به چند نمونه از مهمترین ویژگی های یک وب سایت حرفه ای اشاره خواهیم کرد که یک طراح حرفه ای وب سایت به آنها دقت لازم را دارد:

  • بهره گیری از گرافیک و تصاویر مناسب
  • قالب مناسب برای وب سایت
  • تولید محتوای مناسب
  • رعایت اصول سئو در طراحی وب سایت
  • کاربر پسند بودن طرح و محتوای وب سایت
  • ارائه خدمات متفاوت و دسترسی آسان
  • واکنش گرایی وب سایت
  • بکارگیری مطالب و تصاویر در مکان مناسب از وب سایت

تمام این ویژگی ها و ده ها ویژگی در کنار هم باعث می شود تا یک وب سایت، حرفه ای به نظر آید و باعث رشد و موفقیت در زمینه کاری شما شود.

 

طراحی سایت-مهارت ها و ویژگی های طراح حرفه ای وب سایت

 

آشنایی با طراح حرفه ای وب سایت

برای طراحی یک وب سایت حرفه ای و زیبا باید از یک طراح حرفه ای سایت استفاده کنید. برای طراحی یک وب سایت از متخصصین مختلفی در زمینه های طراحی و گرافیک، برنامه نویس سایت، سئو کار حرفه ای سایت و بازاریاب سایت استفاده می شود، که مهمترین آنها طراحان سایت و سئو کار می باشند. یک طراح حرفه ای وب سایت باید دارای مهارت های ویژه ای باشد و علاوه بر مهارت باید خلاقیت و استعداد طراحی وب سایت حرفه ای را داشته باشد تا بتواند وب سایتی را طراحی کند که باعث موفقیت مشتری در زمینه مورد نظر شود.

 

طراحی سایت-مهارت ها و ویژگی های طراح حرفه ای وب سایت

 

طراح حرفه ای وب سایت باید چه مهارت هایی داشته باشد؟

با توجه به اینکه مهمترین بخش در راه اندازی یک وب سایت حرفه ای، طراحی آن است و لازمه داشتن وب سایت حرفه ای، بهره گیری از طراحان حرفه ای وب سایت می باشد بنابراین یک طراح وب سایت نیز باید در کنار استعداد و علاقه دارای مهارت هایی برای طراحی وب سایت باشد.

 

طراحی سایت-مهارت ها و ویژگی های طراح حرفه ای وب سایت

 

از جمله مهارت هایی که یک طراح باید داشته باشد می توان موارد زیر را اشاره کرد:

  • آشنایی کامل با نرم افزار DreamWeaver
  • تسلط کامل بر زبان های مختلف برنامه نویسی مانند CSS و HTML
  • آشنایی با JavaScript
  • آشنایی نسبی با نرم افزارهای Photoshop و Flash
  • آشنایی با یکی از زبان های برنامه نویسی ASP، PHP، Asp.Net
  • آشنایی با یکی از نرم افزارهای بانک اطلاعاتی مانند Access، Sql ، MySql
  • آشنایی با استانداردهای طراحی
  • داشتن خلاقیت در طراحی وب سایت

ویژگی های یک طراح حرفه ای وب سایت

یک طراح علاوه بر داشتن استعداد، خلاقیت و مهارت لازم برای طراحی وب سایت حرفه ای، باید دارای ویژگی هایی باشد تا بتواند وب سایت حرفه ای را طراحی نماید. بنابراین برخی از ویژگی های یک طراح حرفه ای وب سایت را در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم:

  • همگام با فناوری: یک طراح حرفه ای وب سایت باید همواره اطلاعات خود را با آخرین تغییرات روز دنیا به روز رسانی کند. طراحان باید زمانی را برای آموختن تکنیک های جدید اختصاص دهند تا از رقابت جا نمانند.
    ارائه نمونه کارهای متفاوت و جذاب: ارائه کارهای متفاوت به عنوان نمونه کار، موفقیت طراح را در زمینه کاری تضمین می کند. شما باید کارهای متفاوت و جذابی داشته باشید تا به مشتریان خود ارائه دهید و باعث جلب نظر آنها شوید.
  • مهارت برقراری ارتباط با مشتری: یک طراح حرفه ای وب سایت باید بتواند با مشتری، همکاران و توسعه دهندگان سایت ارتباط قوی و مناسب برقرار کند. طراح باید مهارت برقراری ارتباط را در مواقع ضروری و زمانی که گره ای در کار به وجود می آید، به نحو احسن انجام دهد تا کار به خوبی به پایان برسد.
  • تهیه چارت کلی قبل از شروع طراحی: یک طراح حرفه ای وب سایت باید قبل از شروع طراحی، برنامه ریزی لازم را برای انجام گام های مختلف طراحی وب سایت انجام دهد تا به روند طراحی سرعت ببخشد. توجه به نیاز مشتری، در نظر گرفتن مهارت های خود، مشاهده طرح های دیگر در زمینه مورد نظر، تعمق در کار و تهیه الگوی مناسب از ابتدا تا انتها باعث می شود تا در زمان و هزینه صرفه جوی شود و به طرح مناسب با خواسته مشتری دست پیدا کنید.
  • داشتن صبر و حوصله: برای اینکه در طراحی وب سایت موفق عمل کنید و زحمت شما به طراحی وب سایت حرفه ای منجر شود، باید در طراحی صبر و حوصله پیشه کنید. طراح حرفه ای وب سایت با صبر و حوصله و بهره گیری از مهارت و دانش خود می تواند به نحو احسن طراحی وب سایت را به سرانجام برساند.
  • طراحی وب سایت یک حرفه بسیار پر فراز و نشیب می باشد و برای رسیدن به موفقیت باید مهارت ها و ویژگی های لازم برای عبور از مشکلات احتمالی در حین طراحی وب سایت را داشته باشید. یک طراح سایت می تواند با تلاش و پشتکار و بکارگیری تکنیک های مربوط به طراحی به یک طراح حرفه ای وب سایت تبدیل شود.

 

طراحی سایت-مهارت ها و ویژگی های طراح حرفه ای وب سایت