عصر دیجیتال دارای محتواهایی است که تشخیص خوب یا بد بودن آنها دشوار است. – مهم این است که یک استراتژی جامع برای تحویل محتوا داشته باشیم. در زیر به بررسی دو نوع مختلف برنامه ریزی می پردازیم:

  • توسعه محتوا
  • توزیع محتوا

اگرچه ممکن است گاهی اوقات این مفاهیم را به طور متناوب استفاده کنید، تفاوت بین این دو نیز وجود دارد و مهم این است که شما بدانید که هر واژه به معنای آن است که به خوبی آنها را انجام دهد.علاوه بر این، در حالی که ارتقاء محتوا و توزیع محتوا فرایندهای متفاوتی هستند، هر دو می توانند برای طرح بازاریابی ورودی بسیار ارزشمند باشند.بزرگترین تفاوت بین توسعه محتوا و توزیع محتوا این است که مخاطبان خود را هدف قرار داده و اطلاعات را به آنها ارائه می دهند.

با یک استراتژی ارتقاء محتوایی، هدف شما این است که محتوای را در یک مکان عمومی به اشتراک بگذارید تا هر کس بتواند آن را پیدا کند.اهداف بسیار زیادی وجود ندارد، فقط پیام خود را به توده ها می آوریم.با یک استراتژی توزیع محتوا، هدف شما بسیار متفاوت است. به جای به اشتراک گذاشتن پست با همه، شما ارسال مطالب خود را به یک فرد خاص و یا لیست از مردم است.شما با رویکرد خود به شدت هدف قرار می گیرید و مراقب باشید که مخاطبین درست محتوای مناسب را دریافت کنند.

طراحی سایت-تفاوت بین توسعه محتوا و توزیع محتوا

نمونه هایی از توسعه محتوا در مقابل توزیع محتوا

وقتی شرکت ها یک رویکرد تبلیغاتی دارند، ممکن است برخی از کانال های ارتباطی مانند روزنامه های محلی و رسانه ها را شامل شوند.به احتمال زیاد آنها بیشترین تبلیغ خود را در سراسر شبکه های اجتماعی محبوب مانند فیس بوک، توییتر و LinkedIn انجام خواهند داد.در اینجا شما می توانید به روز رسانی های خود را به نمایه عمومی شرکت خود ارسال کنید، و طرفداران و پیروان شما می توانند مطالب خود را به اشتراک بگذارند.این ها پست هایی هستند که ما همه آنها را یک میلیون بار قبل دیده ایم، و اغلب به این مثال LinkedIn زیر نگاه می کنیم:

هنگامی که شرکت ها به مرحله ای ادامه می دهند و رویکرد توزیع شده را به دست می آورند.بیشتر توزیع آنها از طریق ایمیل و گروه های تجاری آنلاین هدفمند انجام می شود. در بعضی موارد ممکن است شما با “ایمیل مستقیم” به “مدرسه قدیمی” بروید.با استفاده از این روش، شرکت ها می توانند مخاطبین خاصی را هدف قرار دهند.پیام های مفصل تر را تولید می کنند و حتی از ابزار شخصی سازی شخصی برای ارائه پیام شخصی به هر گیرنده استفاده می کنند.آنها همچنین می توانند از نرم افزار اتوماسیون بازاریابی مانند HubSpot برای ارسال ایمیل های خودکار به مخاطبین خود استفاده کنند – یک جزء حیاتی از هر استراتژی پرورش استعدادی.

طراحی سایت-تفاوت بین توسعه محتوا و توزیع محتوا

با این حال، ارتقاء و توزیع فقط به رسانه های اجتماعی و ایمیل محدود نمی شود. راه های بسیاری برای تبلیغ محتوای شما در اینترنت وجود دارد.از جمله انجمن ها، تبلیغات پرداخت شده و سندیکای محتوا. به عنوان مثال، Reddit میزبان انجمن ها برای انواع مختلف جمعیت شناسی ارائه می دهد توانایی برای به اشتراک گذاشتن محتوا.نه یک پلت فرم رسانه ای واقعی، اما یک نوع ترکیبی از روش های تبلیغ و توزیع است زیرا محتوای شما با کل گروه به اشتراک گذاشته می شود.

به عنوان مثال، بسیار شبیه به LinkedIn، شما می توانید بر اساس معیارهای (توزیع) گروه های خاصی را هدف قرار دهید، اما شما پیوند مستقیم ۱-on-1 را با سایر کانال های توزیع نداشته اید، بنابراین در “تبلیغاتی “عرصه نیز هست.با ویژگی های پرداخت شده از LinkedIn، شما همچنین دارای فرصت های تبلیغاتی و توزیع می باشید.شما ممکن است از طریق پرداخت هدف (توزیع) بیشتر متمرکز شوید، اما به محض اینکه محتوای شما به اشتراک گذاشته شود، بیشتر “تبلیغاتی” می شود.

توسعه محتوا یا توزیع محتوا:

اگر چه شما می توانید استدلال برای هر دو طرف، آن را واقعا یک سوال ترفند است.برای اینکه افراد بیشتر و مناسب برای مشاهده محتوای شما – منحصر به فرد واقعی – باید از ترکیب هر دو استراتژی استفاده کنید.نه تنها مهم است محتوای شما را در شبکه های مختلف اجتماعی ارتقاء دهیم، بلکه محتوای توزیع شده خود را به مخاطبین ایمیل هدفمند شما نیز مهم است.

شرکت طراحی سایت اینتن با تیم حرفه ایی خود توانسته یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت در تهران را به خود اختصاص دهد.این شرکت با بیش از ۸ سال سابقه در زمینه ی طراحی سایت های اینترنتی و سئو بهینه سازی سایت در حال فعالیت است و بیش از ۴۰۰ سایت معتبر را طراحی و به نام خود اختصاص داده است.برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در قسمت تماس با ما در ارتباط باشید تا در حیطه ی کاری خود اطلاعات بیشتری کسب نمایید.