SEM چیست؟

بازاریابی موتور جستجوگر یا SEM به معنای پوشش بهینه سازی موتور جستجو (جستجوگرها) می باشد. همچنین به عنوان PPC (پرداخت برای هر کلیک) و یا CPC (هزینه برای کلیک) شناخته شده است. افزایش محتوا با کلمات کلیدی عالی برای اطمینان از اینکه صفحه اصلی با دستورالعمل های کیفیت Google AdWords مطابقت دارد یا خیر، هرگونه بهینه سازی برای وب به طور سنتی تحت پوشش SEM قرار می گیرد.

با گذشت زمان، SEM گسترش بیشتری یافته است. SEM گاهی اوقات به جستجو می پردازد که تاکید جزئی بر جستجوگرها دارد.
یک استراتژی جامع SEO و یک استراتژی جستجوی قوی پرداخت باید به طور یکپارچه با هم کار کنند تا نقاط ضعف یکدیگر را پوشش دهند. اما آنها به طور مستقیم بر یکدیگر تاثیر نمی گذارند، زیرا آنها بر روی عوامل مختلف تاثیر می گذارد که بر عملکرد موتور جستجو تاثیرگذار است.

طراحی سایت-تفاوت SEO و SEM

به عنوان مثال، یک وبسایت می تواند یک استراتژی جستجوگر فوق العاده و یک استراتژی جستجوی پرداخت باقی مانده داشته باشد، اما همچنان یک افزایش قابل اندازه گیری در بازدید های ارگانیک را طی مدت زمان طولانی تجربه می کند. بیش از حد احتمال دارد، این سایت از وجود انواع و اقسام بیشتر مشتریان که یک کمپین جستجو گرفته پرداخت شده میتواند تولید کند، کاسته و رشد کند، نسبتا کند است.
از سوی دیگر، یک وب سایت میتواند یک استراتژی جستجو پولی داشته باشد و به طور خلاصه، بهینه سازی جستجوگرها و بهینه سازی CTR را در کوتاه مدت به دست آورد. در این مورد، رشد سریع خواهد بود و بازدیدکنندگان با کلیک ها از طریق یک مجموعه متنوع کلیدی از کلمات کلیدی رو به رو می شوند، اما ممکن است هزینه بسیار کمی را صرف کنند که در جای دیگری مؤثر خواهد بود.

در حالت ایده آل، یک سایت باید دارای یک استراتژی جستجوگر هوشمندانه و یک استراتژی جستجو پولی باشد.

تفاوت این دو با هم در این است که:

SEO بر نتایج جستجوی ارگانیک متمرکز است:

برخی نتایج حاصل از Google، Bing، Yahoo و سایر موتورهای جستجو که به عنوان تبلیغات مشخص نشده اند. از سوی دیگر، جستجوی پولی، بر روی سیستم پرداخت تمرکز می کند که تبلیغ کننده با بیشترین میزان درآمد آگهی را برجسته می کند و هزینه هر بار که کاربر بر روی تبلیغ کلیک می کند، پرداخت می شود.

SEO به لحاظ فنی رایگان است، اما تحقیقات و تلاش برای اطمینان از اینکه شبکه شما در جای مناسب قرار دارد و نوع هدف مناسب را در اختیار شما قرار می دهد، طول می کشد.

طراحی سایت-تفاوت SEO و SEM

تأثیر بر روی نتایج شما:

دستیابی به نتایج فوری در سئو منصفانه و درست نیست. سئو و جستجوی پولی هنگامی به درستی کار می کنند که شکاف های یکدیگر را پر کنند و یکدیگر را در کنار نقاط قوت خود قرار دهند.
استراتژی جستجوی پولی در واقع همانند یک معامله با تاریخ انقضای خاص به خود می باشد. در این خصوص نیاز است تا تاکتیک های بازاریابی دیجیتالی را یاد بگیرید.
اگر شما به دنبال یک متخصص سئو هستید و با استفاده از اصطلاحات SEM، شما با متقاضیانی که تجربه جستجوی بیشتر در مقایسه با SEO دارند تجربه بیشتری خواهید داشت. شما همچنین ممکن است یک جستجوگر حرفه ای با تجربه جستجوی پولی باشید، اما من توصیه نمی کنم که یک شخص را در هر دو دسته قرار دهد.

برای بهترین نتایج، شما باید بر روی یکی یا دیگری تمرکز کنید. بعضی از متخصصان می توانند بخش بندی کنند و اجازه ندهند که تحقیقات علمی و ارگانیک پرداخت شود و تحقیقات کلیدی عالی باشد، اما بسیاری از آنها دچار مشکل می شوند که خطر جفت استراتژی های کلمات کلیدی شما را به یکی تبدیل می کند.

شرکت طراحی سایت اینتن با تیم حرفه ایی خود توانسته یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت در تهران را به خود اختصاص دهد این شرکت با بیش از ۸ سال سابقه در زمینه ی طراحی سایت های اینترنتی و سئو  بهینه سازی سایت در حال فعالیت است و بیش از ۴۰۰ سایت معتبر را طراحی و به نام خود اختصاص داده است،برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در قسمت تماس با ما در ارتباط باشید تا در حیطه ی کاری خود اطلاعات بیشتری کسب نمایید.