پس از طراحی سایت و پیاده سازی، اولین کاری که قبل از گذاشتن سایت روی اینترنت باید انجام شود تست سایت و بررسی Errorها یا باگ های آن می باشد. برای این منظور ابتدا سیستم را به یک سرور محلی تبدیل کنید تا بتوانید سایتی که حاوی کدهای PHP میباشند را تست کنید سپس آن را روی Host قرار دهید. نرم افزارهایی که در این زمینه میتواند مفید باشد XAMPP و WAMP میباشد .

XAMPP برای شبیه سازی لوکال هاست بر روی سیستم عامل مورد استفاده قرار می گیرد. در XAMPP ما سیستم عامل یاOS ، پایگاه داده یاDatabase ، زبان اسکریپت نویسی یا Scripting Language و فضای ذخیره سازی یا Host را در اختیار می گیرم و به همین شکل Apache و MySQL و Perl و PHP در هنگام نصب نرم افزار XAMPP به سادگی و تنها کلیک کردن چند دکمه انجام می شود.

از XAMPP برای نصب کردن، تست کردن، برنامه نویسی و اجرای نرم افزارهای وب متن در سیستم ویندوز برای برنامه نویسان PHP و Perl استفاده میشود.این نرم افزار یک شبیه ساز وب سرور است.


طراحی سایت-تفاوت و کاربرد بین XAMPP و WAMPWAMP چیست ؟

یک ابزار قدرتمند مبتنی بر پلتفرم ویندوز می باشد که سیستم شما را به یک سرور محلی (Local Server) تبدیل می کند.WAMP برای توسعه و تست برنامه های نوشته شده به زبان PHP روی سیستم عامل ویندوز مناسب می باشد.

این نرم افزار ها سیستم شما را به یک سرور محلی تبدیل می کنند بدین صورت شما می توانید سایت هایی که حاوی کد های PHP می باشند را قبل از اینکه روی اینترنت قرار دهید ابتدا روی سیستم خود تست نمایید و بعد آن را Host کنید.

تفاوت XAMPP و WAMP

۱- XAMPP در سِت کردن تنظیمات دلخواه شما کمی راحت تر از WAMP هست.

۲- XAMPP از نظر مصرف حافظه RAM از WAMP بهتر عمل میکند ولی از نظر هارد XAMPP به خاطر سرویس ftp و.. که بیشتر ارائه میدهد حجم بیشتری را مصرف میکند.

۳- اگر از CMS هایی مثل جوملا و وردپرس استفاده می کنید WAMP را پیشنهاد میدهیم چون XAMPP خطاهای زیادی را نشان میدهد. البته از منوی تنظیمات میتوان درست کرد .

۴- WAMP مخصوص ویندوز است ولی XAMPP مولتی پلتفرم هست.