افزایش سرعت سایت های جوملایی : در مقالات گذشته به مباحث مرتبط با طراحی سایت پرداختیم و به بررسی طراحی سایت با جوملا پرداختیم . همچنین در خصوص طراحی سایت با وردپرس نیز مطالبی نوشتیم و به بیان تفاوت طراحی سایت با جوملا و وردپرس پرداخیتم .
همچنین همواره این را بیان کرده ام که برای افزایش بازدیدکنندگان یک سایت نیاز به رعایت اصول سئو است و سرعت بارگذاری یک سایت تاثیر زیادی در سئو آن سایت دارد .
پس از آن در مقالات افزایش سرعت سایت های وردپرسی (قسمت اول) و افزایش سرعت سایت های وردپرس (بخش دوم) و راهکارهایی برای بالا بردن سرعت وبلاگ های وردپرسی به بیان روش های بالا بردن سرعت بارگذاری سایت های وردپرسی پرداختیم . با توجه به آنکه سرعت سایت بر سئو سایت تاثیر بسیاری دارد ، در این مقاله هدف من بیان راه هایی برای افزایش سرعت سایت های جوملایی است .


راه هایی برای افزایش سرعت سایت جوملایی

پیش از هرچیز سرعت سایت خود را توسط سایت gtmetrix بررسی نمایید تا بعد از انجام اصلاحات ، افزایش سرعت سایتتان را مشاهده کنید . سپس مراحل زیر را انجام دهید :

۱)    از سایت خود یک نسخه بک آپ تهیه کنید . زیرا ممکن است با انجام بعضی از مراحل سایت شما دچار مشکل شود . هدف ما بهبود سئو سایت است نه نابود کردن آن !
۲)    کش را فعال نمایید . با این کار یک کپی از صفحه های سایتتان به صورت موقتی ذخیره می شود و سرعت بارگذاری سایتتان را افزایش می دهد . برای فعال کردن کش از مسیر سیستم <تنظیمات سراسری <سیستم ، کش موقتی را فعال نمایید.
۳)    به مسیر سیستم <تنظیمات سراسری <سرور بروید و فشرده سازی Gzip را فعال کنید .
۴)    این مرحله کمی وقت گیر است و ممکن است هفته ها به طول انجامد ! باید سعی کنید محتوای سایت خود را سبک کنید . مطالبی که استفاده نمی کنید ، مجموعه های اضافی ، افزونه های بی مصرف  و… همه و همه را پاک کنید . خیلی دقت کنید که اشتباها یک بخش مهم را حذف نکنید . سبک بودن سایت خیلی به افزایش سرعت لود و سئو سایت کمک می کند .
۵)    از gtmetrix برای بهینه سازی تصاویر کمک بگیرید . این سایت تصاویر را برای شما بهینه می کند و تنها کافی است که تصاویر بهینه شده را با تصاویر قبلی جایگزین کنید .
۶)    تصاویری که به آن ها نیاز ندارید را حذف کنید .
۷)    حتما از هاست های سریع و مطمئن استفاده نمایید . هاست بد می تواند سئو سایت شما را نابود کند .